Socially responsible enterprise marketing management based BSC (the example of enterprises with sales paintwork)

Authors

  • M. Shegda

DOI:

https://doi.org/10.32347/2707-501x.2015.34.3-13

Keywords:

social - responsible marketing, social - responsible business, balanced scorecard, enterprise, painting materials.

Abstract

The article describes the features of socially - responsible business in today's market. Reveals the concept and features of modern marketing enterprises. Determined the balanced scorecard of companies that selling paintings materials in the field of social - responsibility. Analyzed the features of introduction of the balanced scorecard for the enterprise of building industry.

References

Колот А.М. Корпоративна соціальна відповідальність: сучасна філософія, проблеми засвоєння. /А.М. Колот // Економіка України. - 2014. - №3. – С.70 – 77.

Новікова О.Ф. Діагностика стану та перспектив розвитку соціальної відповідальності в Україні (експертні оцінки) : монографія/ О.Ф. Новікова, М.Є.Дейч, В.О.Панькова – Донецьк, 2013.- 295с.

Катихін Є.О. Корпоративна соціальна відповідальність бізнесу та її основні принципи. / Є.О. Катихін // Статистика України. – 2011. - №3.-С.83-86.

Селезньова О.О. Особливості маркетингової діяльності будівельних підприємств в умовах сучасного ринку. / О.О. Селезньова// Економічний форум. – 2015. - №1. – С. 19 – 24.

Селезньова О.О. Сучасні тенденції маркетингу. / О.О. Селезньова// Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». Херсон, 2014. – №7. – С.174 – 177.

Белявська К.С. Соціальна відповідальність бізнесу : еволюція поглядів на проблему / К.С. Белявська // Вісн. Хмельниц.нац.ун. – 2011. № 1. – С.228 – 233.

Чи готовий український бізнес до соціальної відповідальності [Електронний ресурс]. // Журнал Віче. – Режим доступу : http://www.viche.info/journal/1811/

Петровська С.В. Маркетингова конкурентна стратегія: сутність і підходи до класифікації. / С.В. Петровська // Проблеми транспорту. – К., 2010. - №2. – С.89 – 92.

How to Cite

Shegda, M. (2015). Socially responsible enterprise marketing management based BSC (the example of enterprises with sales paintwork). Ways to Improve Construction Efficiency, (34), 3–13. https://doi.org/10.32347/2707-501x.2015.34.3-13