Socially responsible enterprise marketing management based BSC (the example of enterprises with sales paintwork)
DOI:
https://doi.org/10.32347/2707-501x.2015.34.3-13Keywords:
social - responsible marketing, social - responsible business, balanced scorecard, enterprise, painting materials.Abstract
The article describes the features of socially - responsible business in today's market. Reveals the concept and features of modern marketing enterprises. Determined the balanced scorecard of companies that selling paintings materials in the field of social - responsibility. Analyzed the features of introduction of the balanced scorecard for the enterprise of building industry.
References
Колот А.М. Корпоративна соціальна відповідальність: сучасна філософія, проблеми засвоєння. /А.М. Колот // Економіка України. - 2014. - №3. – С.70 – 77.
Новікова О.Ф. Діагностика стану та перспектив розвитку соціальної відповідальності в Україні (експертні оцінки) : монографія/ О.Ф. Новікова, М.Є.Дейч, В.О.Панькова – Донецьк, 2013.- 295с.
Катихін Є.О. Корпоративна соціальна відповідальність бізнесу та її основні принципи. / Є.О. Катихін // Статистика України. – 2011. - №3.-С.83-86.
Селезньова О.О. Особливості маркетингової діяльності будівельних підприємств в умовах сучасного ринку. / О.О. Селезньова// Економічний форум. – 2015. - №1. – С. 19 – 24.
Селезньова О.О. Сучасні тенденції маркетингу. / О.О. Селезньова// Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». Херсон, 2014. – №7. – С.174 – 177.
Белявська К.С. Соціальна відповідальність бізнесу : еволюція поглядів на проблему / К.С. Белявська // Вісн. Хмельниц.нац.ун. – 2011. № 1. – С.228 – 233.
Чи готовий український бізнес до соціальної відповідальності [Електронний ресурс]. // Журнал Віче. – Режим доступу : http://www.viche.info/journal/1811/
Петровська С.В. Маркетингова конкурентна стратегія: сутність і підходи до класифікації. / С.В. Петровська // Проблеми транспорту. – К., 2010. - №2. – С.89 – 92.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 M. Shehda
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).