Socially-responsible marketing at the enterprises of the construction industry: focus on energy saving
DOI:
https://doi.org/10.32347/2707-501x.2015.34.167-176Keywords:
eco-technology "green" economy, social responsibility, energy conservation, socially responsible marketing.Abstract
In the article the concept of socially responsible marketing, sustainable deve-lopment, "green" economy in the context of energy saving measures in enterprises building industry. The main directions of solving the problems of energy saving, which is in the plane of the main component of these concepts: economic, environmental and social and will provide an opportunity to effectively establish corporate culture enterprises of the construction industry and provide a synergistic effect of using the latest eco-technologies, both in construction and in the energy sector.
References
Давидянц Д.Є. До визначення понять «енергозбереження» і «енергоефективність» / Д.Є. Давидянц, В.Є. Жидков, Л.В. Зубова // Фундаментальні дослідження. ‑ 2014. ‑ № 9-6. ‑ С. 1294-1296.
Данилов О.Л. Практическое пособие по выбору и разработке энергосберегающих проектов. / О.Л. Данилов, П.А. Костюченко – М.: МЭИ, 2006 г. – 668 с.
Дзяна Г.О. Соціально-екологічні аспекти реалізації державної політики у сфері енергозбереження України : [монографія] / Г.О. Дзяна, Р.Б. Дзяний ; Львів. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. ‑ Л. : ЛРІДУ НАДУ, 2010. – 205 с.
Климчук М.М. Імперативи розвитку підприємств будівельної галузі / М.М. Климчук // Соціально-економічний розвиток регіонів в контексті міжнародної інтеграції: наук . журнал. – №.16 (5).- Х.: ХНТУ, 2015. – С.103-105.
Климчук М.М. Гносеологічний аналіз континууму поглядів на дефініцію «енергозбереження»: системний підхід / М.М. Климчук // Сталий розвиток економіки: міжнарод.науково-вироб.журнал. – № 3 (28).- Х. – 2015. – С.49-55.
Климчук М.М. Реалізація концепції «пасивного» будинку: економічний аспект / М.М. Климчук // Матеріали І-ої Міжнародна науково-практ. конф. «Перезавантаження будівництва: економіка, організація, менеджмент», (м. Київ 3-6 листопада 2015 р.)-К.: КНУБА-С.23-24.
Міжнародний стандарт із соціальної відповідальності ISO 26000. [Електронний ресурс]. –Режим доступу: http://csr-ukraine.org/ISO_26000.html.
Низомов С. Ф. Влияние отраслевой специфики строительных предприятий на организацию управленческого учета / С. Ф. Низомов // Аудит и финансовый анализ. – 2010. – № 1. – С. 307 – 313.
Орлов П.А. Социально ответственный маркетинг: современные проблемы теории и практики / П.А. Орлов // Бизнес Информ. — 2010. — № 9. — С. 175-185
Офіційний сайт Державної служби статистики України [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua/
Урядом схвалено Національний план дій з енергоефективності на період до 2020 року - [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://www.kmu.gov.ua/control/publish/article?art_id=248658377
Green Growth Strategy Interim Report: Implementing Our Commitment for a Sustainable Future [C/MIN(2010)5, Paris, 27-28 May 2010]. - [Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.oecd.org/greengrowth.
Якубсон В. Энергоэффективность и энергосбережение. Французский взгляд / В. Якубсон // Инженерно-строительный журнал -№1- 2010.- с. 11-12.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 M. Klymchuk, M. Shehda
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).