Socially-responsible marketing at the enterprises of the construction industry: focus on energy saving

Authors

  • M. Klymchuk
  • M. Shehda

DOI:

https://doi.org/10.32347/2707-501x.2015.34.167-176

Keywords:

eco-technology "green" economy, social responsibility, energy conservation, socially responsible marketing.

Abstract

In the article the concept of socially responsible marketing, sustainable deve-lopment, "green" economy in the context of energy saving measures in enterprises building industry. The main directions of solving the problems of energy saving, which is in the plane of the main component of these concepts: economic, environmental and social and will provide an opportunity to effectively establish corporate culture enterprises of the construction industry and provide a synergistic effect of using the latest eco-technologies, both in construction and in the energy sector.

References

Давидянц Д.Є. До визначення понять «енергозбереження» і «енергоефективність» / Д.Є. Давидянц, В.Є. Жидков, Л.В. Зубова // Фундаментальні дослідження. ‑ 2014. ‑ № 9-6. ‑ С. 1294-1296.

Данилов О.Л. Практическое пособие по выбору и разработке энергосберегающих проектов. / О.Л. Данилов, П.А. Костюченко – М.: МЭИ, 2006 г. – 668 с.

Дзяна Г.О. Соціально-екологічні аспекти реалізації державної політики у сфері енергозбереження України : [монографія] / Г.О. Дзяна, Р.Б. Дзяний ; Львів. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. ‑ Л. : ЛРІДУ НАДУ, 2010. – 205 с.

Климчук М.М. Імперативи розвитку підприємств будівельної галузі / М.М. Климчук // Соціально-економічний розвиток регіонів в контексті міжнародної інтеграції: наук . журнал. – №.16 (5).- Х.: ХНТУ, 2015. – С.103-105.

Климчук М.М. Гносеологічний аналіз континууму поглядів на дефініцію «енергозбереження»: системний підхід / М.М. Климчук // Сталий розвиток економіки: міжнарод.науково-вироб.журнал. – № 3 (28).- Х. – 2015. – С.49-55.

Климчук М.М. Реалізація концепції «пасивного» будинку: економічний аспект / М.М. Климчук // Матеріали І-ої Міжнародна науково-практ. конф. «Перезавантаження будівництва: економіка, організація, менеджмент», (м. Київ 3-6 листопада 2015 р.)-К.: КНУБА-С.23-24.

Міжнародний стандарт із соціальної відповідальності ISO 26000. [Електронний ресурс]. –Режим доступу: http://csr-ukraine.org/ISO_26000.html.

Низомов С. Ф. Влияние отраслевой специфики строи­тельных предприятий на организацию управленческого учета / С. Ф. Низомов // Аудит и финансовый анализ. – 2010. – № 1. – С. 307 – 313.

Орлов П.А. Социально ответственный маркетинг: современные проблемы теории и практики / П.А. Орлов // Бизнес Информ. — 2010. — № 9. — С. 175-185

Офіційний сайт Державної служби статистики України [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://www.ukrstat.gov.ua/

Урядом схвалено Національний план дій з енергоефективності на період до 2020 року - [Електронний ресурс]. – Режим доступу:http://www.kmu.gov.ua/control/publish/article?art_id=248658377

Green Growth Strategy Interim Report: Implementing Our Commitment for a Sustainable Future [C/MIN(2010)5, Paris, 27-28 May 2010]. - [Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.oecd.org/greengrowth.

Якубсон В. Энергоэффективность и энергосбережение. Французский взгляд / В. Якубсон // Инженерно-строительный журнал -№1- 2010.- с. 11-12.

How to Cite

Klymchuk, M., & Shehda, M. (2015). Socially-responsible marketing at the enterprises of the construction industry: focus on energy saving. Ways to Improve Construction Efficiency, (34), 167–176. https://doi.org/10.32347/2707-501x.2015.34.167-176