Науково-методичні засади побудови системи маркетингового управління кадровим потенціалом вищого навчального закладу

Authors

  • А. М. Тугай
  • А. Ф. Гойко
  • М. А. Єлішевич
  • С. Д. Криштоф
  • O. І. Воронюк

DOI:

https://doi.org/10.32347/2707-501x.2014.31.31-39

Keywords:

higher education, human resources, marketing management, motivational environment, the staff, the teacher.

Abstract

Revealed scientific and methodological principles of building a system of marketing management of human resources of the university in the conditions of the relevant motivational environment.

References

Богданов Ю. Н. Мотивация персонала / Ю. Н. Богданов, Ю. В. Зорин, Д. А. Шмонин и др. // Методы менеджмента качества. – М., 2001. – № 11. – C. 14-19.

Виханский О. С. Стратегическое управление: учебник. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Гардарика, 2002. – 296 с.

Виханский О. С. Менеджмент: учебник, 3-е изд. – М.: Гардарика, 2002. – 670 с.

Гумилев Л. H. Этногенез и биосфера Земли – Л., 1990. – 704 с.

Обеспечение удовлетворенности работников. Теория и практика. // Методы менеджмента качества. – М.: 2001. – № 11. – С. 20-23.

Управление персоналом: Энциклопедический словарь / Под ред. А.Я. Кибанова. – М.: ИНФРА-М, 1998. – 453 с.

How to Cite

Тугай, А. М., Гойко, А. Ф., Єлішевич, М. А., Криштоф, С. Д., & Воронюк O. І. (2014). Науково-методичні засади побудови системи маркетингового управління кадровим потенціалом вищого навчального закладу. Ways to Improve Construction Efficiency, (31), 31–39. https://doi.org/10.32347/2707-501x.2014.31.31-39