Theoretical and methodological strategies for the development of marketing activities management
DOI:
https://doi.org/10.32347/2707-501x.2018.38.190-204Keywords:
marketing management, reflection, strategy, market relations, external factors, internal factors.Abstract
The theoretical approaches to the assessment of competition in the markets are reviewed. research and improvement of the classification of factors of influence on the choice of marketing strategy of the enterprise. The distribution and systematization of the factors of the internal and external environment by classification groups is carried out. The expediency and necessity of taking into account certain factors during the formation and selection of marketing strategy of enterprise development is substantiated. Market research environment that can directly influence the success or failure of an organization, which allows analysis of various market factors and the ability of management to refine its strategy and strengthen the position of the company in relation to competitors.
References
Благун І.С. Зовнішні фактори впливу на формування маркетингової стратегії інтернаціоналізації підприємств / І.С. Благун, П.Г. Ільчук // Економічний часопис – ХХІ. – 2013. – Вип. 11–12(1). – С. 46–49.
Ільчук П.Г. Дослідження впливу факторів внутрішнього характеру на формування маркетингової стратегії інтернаціоналізації підприємств / П.Г. Ільчук // Науковий вісник Ужгородського університету. – 2013. – Вип. 4(41). – С. 181–187.
Коліщак О.В. Стратегічне управління підприємством: сутність, функції та фактори впливу / О.В. Коліщак [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mev.khnu.km.ua/load/studentska_naukovo_praktichna_konferencija_2014/2_perspektivi_ta_problemi_rozvitku_mizhnarodnogo_biznesu_vumovakh_pereformatuvannja_globalnogo_sered/strategichne_upravlinn ja_pidpriemstvom_sutnist_funkciji_ta_faktori_vplivu/54-1-0-377.
Тенденції та оцінка чинників підвищення ефективності функціонування підприємств машинобудування : [монографія] / За ред. проф. В.М. Нижника, доц. М.В. Ніколайчука. – Хмельницький : ХНУ, 2010. – 398 с.
Христофор О.В. Застосування маркетингового аналізу як висхідний етап конкурентної боротьби / О.В. Христофор, Т.С. Мельник, С.О.Сіренко // Вісник Національного університету «Львівська політехніка».– 2007.– No 594. – С. 345–351.
Милль Дж.С. Основы политической экономии и некоторые аспекты их приложения к социальной философии. В 3-х т. М.: Прогресс, 1980-1981.
Трапаідзе С.М. Удосконалення класифікації факторів впливу на вибір маркетингової стратегії підприємства (електронний ресурс). Режим доступу: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/5_ukr/20.pdf
ВальрасЛ.«Элементы чистой политической экономии или Теория общественного богатства» / Л. Вальрас – М. : Изограф,2000. – 448 с
Коротков Е.М. Концепція менеджменту: Учеб. посібник.-М.:Дека,1997.-304 с.
Лосский Н. О. Воспоминания: Жизнь и философский путь. — М.: Русский путь, 2009. — ISBN 978-5-98454-012-4.
Дж. Сорос "Алхімія фінансів. Ринок: як читати його думки" - М.: Инфра-М, 1996
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Y. Maximyuk, D. Gavrikov, M. Borodavko
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).