Theoretical and methodological strategies for the development of marketing activities management

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32347/2707-501x.2018.38.190-204

Keywords:

marketing management, reflection, strategy, market relations, external factors, internal factors.

Abstract

The theoretical approaches to the assessment of competition in the markets are reviewed. research and improvement of the classification of factors of influence on the choice of marketing strategy of the enterprise. The distribution and systematization of the factors of the internal and external environment by classification groups is carried out. The expediency and necessity of taking into account certain factors during the formation and selection of marketing strategy of enterprise development is substantiated. Market research environment that can directly influence the success or failure of an organization, which allows analysis of various market factors and the ability of management to refine its strategy and strengthen the position of the company in relation to competitors.

References

Благун І.С. Зовнішні фактори впливу на формування маркетингової стратегії інтернаціоналізації підприємств / І.С. Благун, П.Г. Ільчук // Економічний часопис – ХХІ. – 2013. – Вип. 11–12(1). – С. 46–49.

Ільчук П.Г. Дослідження впливу факторів внутрішнього характеру на формування маркетингової стратегії інтернаціоналізації підприємств / П.Г. Ільчук // Науковий вісник Ужгородського університету. – 2013. – Вип. 4(41). – С. 181–187.

Коліщак О.В. Стратегічне управління підприємством: сутність, функції та фактори впливу / О.В. Коліщак [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://mev.khnu.km.ua/load/studentska_naukovo_praktichna_konferencija_2014/2_perspektivi_ta_problemi_rozvitku_mizhnarodnogo_biznesu_vumovakh_pereformatuvannja_globalnogo_sered/strategichne_upravlinn ja_pidpriemstvom_sutnist_funkciji_ta_faktori_vplivu/54-1-0-377.

Тенденції та оцінка чинників підвищення ефективності функціонування підприємств машинобудування : [монографія] / За ред. проф. В.М. Нижника, доц. М.В. Ніколайчука. – Хмельницький : ХНУ, 2010. – 398 с.

Христофор О.В. Застосування маркетингового аналізу як висхідний етап конкурентної боротьби / О.В. Христофор, Т.С. Мельник, С.О.Сіренко // Вісник Національного університету «Львівська політехніка».– 2007.– No 594. – С. 345–351.

Милль Дж.С. Основы политической экономии и некоторые аспекты их приложения к социальной философии. В 3-х т. М.: Прогресс, 1980-1981.

Трапаідзе С.М. Удосконалення класифікації факторів впливу на вибір маркетингової стратегії підприємства (електронний ресурс). Режим доступу: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/5_ukr/20.pdf

ВальрасЛ.«Элементы чистой политической экономии или Теория общественного богатства» / Л. Вальрас – М. : Изограф,2000. – 448 с

Коротков Е.М. Концепція менеджменту: Учеб. посібник.-М.:Дека,1997.-304 с.

Лосский Н. О. Воспоминания: Жизнь и философский путь. — М.: Русский путь, 2009. — ISBN 978-5-98454-012-4.

Дж. Сорос "Алхімія фінансів. Ринок: як читати його думки" - М.: Инфра-М, 1996

How to Cite

Maximyuk, Y., Gavrikov, D., & Borodavko, M. (2018). Theoretical and methodological strategies for the development of marketing activities management. Ways to Improve Construction Efficiency, (38), 190–204. https://doi.org/10.32347/2707-501x.2018.38.190-204