Діагностична модель “ОСОБИСТІСТЬ – ПОТЕНЦІАЛ – РОЗВИТОК” – основа формування стратегії розвитку кадрового потенціалу вищого навчального закладу

Authors

  • А. М. Тугай
  • А. Ф. Гойко
  • М. А. Єлішевич
  • С. Д. Криштоф
  • О. І. Воронюк

DOI:

https://doi.org/10.32347/2707-501x.2014.32.86-92

Keywords:

university human resources, strategy development of human resources universities, teacher professional potential, diagnostic model "personality – capacity – development".

Abstract

A theoretical and methodological approach to strategy development of human resources of higher education institutions (HEIs), as a key component of the overall strategy of any educational institution based diagnostic model "Personality - Capacity - Development".

References

Герберт Дж. К. Зарубежный опыт управления персоналом. Ч.II / Дж. К. Герберт, У. Ш. Артур. – М.: ИПК госслужбы, 2000 – 312 с.

Егоршин А. П. Мотивация трудовой деятельности: учебн. пособие / А. П. Егоршин А. П. . – Н. Новгород: НИМБ, 2003. – 320 с.

Орлов А. И. Теория принятия решений:учеб. пособ. / А. И. Орлов. – М.: Март, 2004. – 656 с.

Станжицький О. М. Основи математичного моделювання:навч. посіб. / О. М. Станжицький, Є. Ю. Таран, Л. Д. Гординський. – К.: Київський університет, 2006. – 96 с.

Томсон А. А. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратегии: учеб. для вузов / А. А. Томсон, А. Дж. Стрикленд. – М.: ЮНИТИ, 1998. – 576 с.

How to Cite

Тугай, А. М., Гойко, А. Ф., Єлішевич, М. А., Криштоф, С. Д., & Воронюк, О. І. (2014). Діагностична модель “ОСОБИСТІСТЬ – ПОТЕНЦІАЛ – РОЗВИТОК” – основа формування стратегії розвитку кадрового потенціалу вищого навчального закладу. Ways to Improve Construction Efficiency, (32), 86–92. https://doi.org/10.32347/2707-501x.2014.32.86-92