Стан розвитку державно-приватного партнерства у будівництві

Authors

  • Р. В. Трач

DOI:

https://doi.org/10.32347/2707-501x.2014.32.122-131

Keywords:

public-private partnership, road construction, investment in road construction.

Abstract

The article describes the most common classification of PPP in the implementation of infrastructure projects, examines the state of PPP in the construction of national highways and focuses on the need to intensify the process of the experience of the European Union.

References

Manuel Vassallo Magro J., Izquierdo de Bartolomé R. Infraestructura pública y participación privada: conceptos y experiencias en América y España. – Bogotá (Colombia): Corporación Andina de Fomento, 2010. – P. 13, 21.<http://www.caf.com/attach/19/default/LibroinfraestructuraFINAL.pdf>.

Boeuf P. Public-private partnerships for transport infrastructure projects /Transport infrastructure development for a wider Europe: Seminar (Paris, 27–28.11.2003). – Paris, 2003. – 22 p. – P. 5. <http://unpan1.un.org/intradoc/groups/public/documents/untc/unpan013149.pdf>.

Bundesministerium der Finanzen, Partnerschaften Deutschland: The Market for Public-Private Partnership in Germany. – 2010.

Private Participation in Infrastructure Projects Database // The World Bank Group — The Public-Private Infrastructure Advisory Facility. July 2008. — http://ppi.worldbank.org.

Estache А., Juan E., Trujillo L. Public-Private Partnerships in Transport: Policy Research Working Paper. — [s. l.] TheWorldBank, 2007. №4436.

Разработка методических рекомендаций по обеспечению подготовки и реализации концессионных соглашений в отношении объектов федерального транспорта, путей сообщения, включая автомобильные дороги общего пользования федерального значения. Отчет по научно-исследовательской работе / ФГУП «НЦКТП». — М., 2007.

Разработка предложений по нормативному обеспечению и механизмам финансирования проектов на условиях государственно-частного партнерства с привлечением институтов «Банк развития и внешнеэкономической деятельности (Внешэкономбанк). Отчет по научно-исследовательской работе / ЗАО «НИПИ ТРТИ». – М., 2007.

Ukraine – Private Infrastructure Projects – The World Bank&PPIAF [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ppi.worldbank.org/explore/ppi_exploreCountry.aspx?countryID=97.

Указ Президента України «Про концесію на будівництво та експлуатацію нової автомобільної дороги Львів-Краковець» від 04.07.1998 року № 739/98 [Електроний ресурс] / Верховна Рада України. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/739/98.

Постанова Кабінету Міністрів України «Порядок визначення розміру та справляння плати за проїзд новою автомобільною дорогою Львів – Краковець» від 01.07.1999 р. № 1314 [Електроний ресурс] / Держагенція автодоріг. – Режим доступу :http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1314-99-%D0%BF.

Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про надання ВАТ «Виробничо-наукова компанія «Розточчя СТ» концесії на будівництво та експлуатацію автомагістралі «Львів-Броди» від 16.11.2002 р. N 658-р [Електроний ресурс] / Верховна Рада України. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/658-2002-%D1%80.

Рішення Колегії державної служби автомобільних доріг України «Про залучення інвестицій, у тому числі іноземних, для пом’якшення негативних наслідків світової фінансової кризи у дорожній галузі» від 27.11.2008 р. № 56 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/fin42644.html.

How to Cite

Трач, Р. В. (2014). Стан розвитку державно-приватного партнерства у будівництві. Ways to Improve Construction Efficiency, (32), 122–131. https://doi.org/10.32347/2707-501x.2014.32.122-131