Маркетинговий механізм взаємодії вищих навчальних закладів і підприємств: інноваційний підхід
DOI:
https://doi.org/10.32347/2707-501x.2021.30.%25pKeywords:
marketing mechanism of interaction, innovation, university enterprise.Abstract
Focuses on the problems of high school students innovative teaching competency-based approach. Analyzes the marketing mechanism of interaction of the university and enterprises in training competitive specialists.
References
Котлер Ф. Маркетинг-менеджмент: экспресс-курс. 2-е изд. / пер. с англ. / Ф. Котлер; под ред. С. Г. Божук. – СПб.: Питер, 2006.
Котляревская И. В. Механизм взаимодействия способностей и потребностей как основа компетентностной доктрины: маркетинговый подход / И. В. Котляревская // Болонский процесс: реализация компетентностного подхода в сфере образования: сб. ст. – Екатеринбург: Изд-во УГТУ-УПИ, 2009. – С. 151-157.
Котляревская И. В. Маркетинг – рыночная инновация в управлении государственным вузом / И. В. Котляревская, Н. Р. Келъчевская // Университетское управление: практика и анализ. – 2000. – № 3.
Котляревская И. В. Маркетинг: учеб. пособие Ч. 1./ И. В. Котляревская, С. А. Романова. – Екатеринбург, 2006. – Ч. 1.
Кузнецова А. Взаимодействие работодателей и вузов: актуальные проблемы / А. Кузнецова, А. Туева, Ю. А. Мальцева, О. Ю. Яценко // Глобализация социума и современное образование: инновационные тенденции : материалы междунар. науч.-практ. конф., Саратов, 11 нояб.2010 г. – Саратов: Изд-во ЦПМ «Академия бизнеса». – 2010. – С. 83-86.
Моисеева Н. Маркетинг и конкурентоспособность образовательного учреждения (вуза) / Н. Моисеева, Н. Пискунова, Г. Костина // Маркетинг. – 1999. – № 5. – С. 77-89.
Панкрухин А. П. Маркетинг образовательных услуг / А. П. Панкрухин // Маркетинг в России и за рубежом. – 1997. – № 2. – С. 10-21.
Поварич И. П. Модели взаимодействия КемГУ с внешней средой в условиях модернизации высшего профессионального образования / И. П. Поварич, Е. П. Сурков. – Режим доступа: http://www.lib.tsu.ru
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 А. М. Тугай, А. Ф. Гойко, М. А. Єлішевич
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).