Управління конкурентоспроможністю ВНЗ в сучасних соціально-економічних умовах
DOI:
https://doi.org/10.32347/2707-501x.2013.29.154-162Keywords:
the market of educational services, higher education, competitiveness, marketing of educational services.Abstract
Disclosed the concept of competitiveness of the university, external and internal factors that determine the marketing survey conducted educational services.
References
Багиев Г. Л. Маркетинг: учебник для вузов. 3-е изд. Под ред. Г. Л. Багиева. / Г. Л. Багиев, В. М. Тарасевич, Х. Анн. – СПб.: Питер, 2006.
Бурлюкина Е. В. Маркетинговое управление востребованностью специалистов в системе высшего профессионального образования / Е. В. Бурлюкина: автореф. дис... канд. экон. наук. Пенза, 2006.
Голик А. Система внешних факторов конкурентоспособности вуза / А. Голик // Высшее образование в России. – 2007, № 7. – С. 131–135.
Корчагова Л. А. Оценка конкурентоспособности вуза / Л. А. Корчагова // Маркетинг в России и за рубежом. 2007. – № 5. С. 48–54.
Куцев Г. Р. Обеспечение качества высшего образования в условиях рыночной экономики / Г. Р. Куцев // Педагогика. – 2004. – № 3. С. 12–23.
Ливандовская А. Внешняя и внутренняя среда вуза: влияние на качество образования / А. Ливандовская // Высшее образование в России. – 2006. № 7. – С. 152–155.
Мохначев С. А. Современные тенденции развития управления конкурентоспособностью вуза / С. А. Мохначев // Маркетинг в России и за рубежом. – 2008, № 1. – С. 67–71.
Фатхутдинов Р. Управление конкурентоспособностью вуза / Р. Фатхутдинов // Высшее образование в России. – 2006, № 9. – С. 37–38.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 А. М. Тугай, А. Ф. Гойко, М. А. Єлішевич, С. Д. Криштоф, О. І. Воронюк
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).