DOI: https://doi.org/10.32347/2707-501x.2012.26.9-18

Рейтингова система оцінки діяльності професорсько-викладацького складу як засіб стимулювання їх творчого потенціалу і підвищення якості освіти

А. М. Тугай, А. Ф. Гойко, М. А. Єлішевич, С. Д. Криштоф

Abstract


The criteria of evaluation of faculty for certification in order to stimulate his creativity and the quality of education.


Keywords


faculty; certification; rating; evaluation criteria; quality; motivation; stimulation; activity.

References


Леонова С.Г. Мотивационная модель управления научно-педагогическим персоналом вуза / Л. Г. Миляева, С. Г. Леонова // Монография, Алт. гос. техн. ун-т, БТИ. – Бийск: Изд-во Алт. гос. техн. ун-та, 2008. – 91 с.

Жак С.В. О рейтинговой оценке научно-педагогических работников и научно-образовательных структурных подразделений вуза / С. В. Жак, В. Н. Кирой // Университетское управление: практика и анализ. – 2007. – № 5 (51). – С. 66-71.

Мельничук Д. А. Рейтинг субъектов деятельности национального аграрного университета Украины / Д. А. Мельничук, И. И. Ибатуллин, А. В. Шостак // Университетское управление: практика и анализ. – 2004. – №3(31). – С. 44-58.


GOST Style Citations






Copyright (c) 2020 А. М. Тугай, А. Ф. Гойко, М. А. Єлішевич, С. Д. Криштоф

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.


© Ways to Improve Construction Efficiency

Kyiv National University of Construction and Architecture

ISSN 2707-9376 (Online)

ISSN 2707-501X (Print)