DOI: https://doi.org/10.32347/2707-501x.2012.26.80-86

Ідентифікація стейхолдерів процесу підвищення енергоефективності у житлово-комунальному господарстві

Н. М. Павленко

Abstract


Considered are the main interested parties (stakeholders) at the national and local levels of the process of energy saving in housing and communal services of Ukraine. Identification of the stakeholders will make it possible to conduct a stakeholder analysis to determine the capacity and willingness of stakeholders to participate in the process of enhancing the efficiency of housing and communal services.


Keywords


стейкхолдери; енергозбереження; підвищення енергоефективності; аналіз зацікавлених сторін.

References


Freeman R.E. Strategic management: A stakeholder approach. –Boston: Pitman, 1984.

Петров М. А. Теория заинтересованных сторон: пути практического применения [Текст] / М. А. Петров // Вестник СПбГУ. Сер. Менеджмент. – 2004. – № 2. – С. 51–68.

Солодухин К. С. Проблемы применения теории заинтересованных сторон в стратегическом управлении организацией [Текст] / К. С. Солодухин // Проблемы современной экономики. – 2008. [1]. – № 4.

Островська Г. Огляд теоретичних концепцій стратегічного управління на основі зростання вартості [Текст] / Г. Островська, І. Серединська // Галицький економічний вісник. − 2009. −№ 1. − С. 10–18.

World Wildlife Fund. WWF Standards of Conservation Project and Programme Management [online], 09 February 2007. Available from < www.panda.org/standards/complete/>.

Энергосбережение в зданиях. Что вам следует об этом знать / Проект «Инициатива энергосбережения в зданиях в странах Восточной Европы и Центральной Азии» (ESIB) программы INOGATE. – Киев, 2012. – 64 с.

http://www.sro.org.ua.


GOST Style Citations






Copyright (c) 2020 Н. М. Павленко

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.


© Ways to Improve Construction Efficiency

Kyiv National University of Construction and Architecture

ISSN 2707-9376 (Online)

ISSN 2707-501X (Print)