DOI: https://doi.org/10.32347/2707-501x.2014.32.56-61

Теоретико-методологічний підхід до аналізу професійного потенціалу професорсько-викладацького складу вищого навчального закладу

А. М. Тугай, А. ф. Гойко, М. А. Єлішевич, С. Д. Криштоф, О. І. Воронюк

Abstract


A theoretical and methodological approach to the analysis of the professional capacity of higher education institutions (HEIs) in general through the assessment of the potential of each teacher on the results of its operations.


Keywords


human resources universities; professional potential teacher; integrated assessment of human resources Universities.

References


Генкин Б. М. Экономика и социология труда: учебник для вузов / Б. М. Генкин. – М.: НОРМА, 2001. – 448 с.

Дойль П. Менеджмент: стратегия и тактика / П. Дойль. – СПб.: Питер, 1999 – 560 с.

Мескон М. Основы менеджмента: пер. с англ. / М. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоури. – М.: Дело, 1998. – 799 с.

Романкова Л. И. Условия и качество труда преподавателей высшей школы России / Л. И. Романкова, Г. Н. Селянская // Экономика образования. – М., 2002. – №2. – С. 21-34.

Саакян А. К. Экономика и социология труда / А. К. Саакян. – СПб.: Питер, 2002. – 128 с.

Шибанова Л. И. Вопросы стратегического управления персоналом современной организации / Л. И. Шибанова // Вестник ИжГТУ, 2000. – С. 38-40.


GOST Style Citations






Copyright (c) 2020 A. Tuhai, A. Hoiko, M. Yelishevych, S. Kryshtof, O. Voroniuk

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.


© Ways to Improve Construction Efficiency

Kyiv National University of Construction and Architecture

ISSN 2707-9376 (Online)

ISSN 2707-501X (Print)